Jumaat, 24 Mei 2013

TEMUDUGA PENOLONG PEGAWAI TADBIR N27





Halo halo halooo... lama sungguh la tak update blog.. sebab ape??? sebab fokus kpd interview yg baru je lepas baru2 ni. Aku kena interview tarikh 22.05.2013 rabu pukul 10pg di pusat temuduga spa ipoh. Suasana msa 2 jgn dikenang le sume muka agak gemuruh & cuak sebabnya tak tau ape soklan yg akan ditanya..hehe...

Macam2 reaksi muka yg dapat aku lihat msa 2..yela ade yg muka senyum,kelat,sedih,muncung & macam2 lagi la..tapi yg penting lepas je interview hilang 1 beban dlm kepala ni.. Juz tunggu result bulan JULAI je nanti.. Dari ape yg aku tengok pada "STATISTIK SPA" PPT N27 ni nak pakai 67 org,calon simpanan 1000org & yg dtg interview mak ai... 49000 hokey!!! ko hado? hahaha...In sha Allah.. klo dah tertulis 2 rezeki kita tak kemana.. yg penting kita dah usaha sehabis baik,tawakal n redho je.. Doa & sentiasa mintak pd Allah mudah2an ade rezeki utk kita ye J.. think +ve alwez....

Antara soklan2 yg aku dapat :


  1. Perkenalkan diri anda?
  2. Bendera malaysia ade jalur,jalur 2 melambangkan apa?
  3. Bintang pecah 14 betul ke de 14 negeri? Cuba senaraikan?
  4. Macam mana kita nak kenal pasti surat yg dihantar 2 datang dr jabatan mana?
  5. Kalau awk diterima msk bekerja di sektor awam apa penambahbaikan yg blh di buat di sektor awam?
  6. Mcm mana yg awk maksudkan dgn berfikiran secara kreatif dlm penambahbaikan itu?


Ni la antara soklan yang aku dapat msa interview 2... At least aku dapat satu pengalaman baru macam mana cara temuduga untuk jawatan N27..sblm ni ak interview jawatan gred N17.. mestila berbeza kan?? Masa ak interview 2 betul2 time diorg stop & pegi breakfes dulu..Lepas tu bawu la nombor giliran aku dipanggil utk temuduga.. Ha kan best 2 perot dah fully isi, so ape lagi idea untuk bertanya mencurah2 la ye... Lain yg aku baca lain yg disoal..soklan umum tapi dia pny belok n psiko perghhhh.. menangis wooo...

Yang paling penting aku nak share dgn korang "JAWAPAN" yg korang bagi 2 mesti yakin! jgn terpedaya.. itulah yang aku belajar semasa interview ni.. huhuhu...dia nak tengok daya ketahanan kita kalau di psiko boleh ke tidak kita hadap! Maybe la... 2 pada firasat aku.... hehehe... :)

Apa pon kepada yang belom interview lagi hope info yang aku bagi ni boleh la nak tolong kan.. Yang penting YAKIN! & jgn la dok hafal sgt sbb jawatan ni perlukan kepetahan kita sewaktu bercakap dgn penemuduga 2. klo kita hafal 2 boleh jadi nanti idea kita beku tak boleh nak dikembangkan.. Kepada yang sudi 2 share2 la info..komen la kot2 boleh bantu yg lain2 2...GUD LUCK.... 


0 comments:

Catat Ulasan